Ονειρογόνα και άλλα lifehacks για συνειδητό ονείρεμα 

Eχεις ξυπνήσει σφίζοντας απο ζωή το πρωί γιατί έβλεπες τα πλέον φανταστικά όνειρα το βράδι;

 

Τι κι αν γινόταν να το πραγματοποιείς κάθε βράδι κατα βούληση;

 

Ελιναι δυνατόν να αυξήσεις τη νευροπλαστικότητα του εγκεφάλου σου δοκιμάζοντας νέες δεξιότητες στον ύπνο σου; Αυτά γίνονται μόνο στο Ιnception;

Δεν είπαμε να γίνεις και ο Ινδός μαθηματικός που ελυνε πολύπλοκες μαθηματικές εξισώσεις στον ύπνο του , ωστόσο όλοι μπορούν να εκμεταλλευτούν τη μοναδική γεννήτρια εικονικής πραγματικότητας που προσφέρει ο ύπνος , μετατρέποντας τον απο μια κατάσταση λήθης σε μία συνειδητή διαδικασία απόκτησης skills , απελευθερωτικής ψυχολογίας και γιατί όχι ενδοσκόπησης...


Στη γνωστή ταινία Ιnception , μια ομάδα κατασκόπων χειραγωγεί ανθρώπους καταφέρνοντας να διεισδύει και να ελέγχει τον ονειρικό τους κόσμο.

 

Το συνειδητό ονείρεμα είναι οτι πιο κοντινό υπάρχει έξω απο το κόσμο της μεγάλης οθόνης. Μπορεί να μετατρέψει τις ώρες του ύπνου και συγκεκριμένα του σταδίου REM στο πιο συναρπαστικό κομμάτι της ημέρας σας.

Το συνειδητό ονείρεμα αποτελεί το συναρπαστικότερο lifehack που μπορείτε να εντάξετε στην καθημερινότητα σας.

Οι διαφορές μεταξύ συνειδητού και κανονικού ονειρέματος: 

  • Το συνειδητό όνειρο είναι μακράν πιο αξιομνημόνευτο απο το κανονικό

  • Εμφανίζεται πιο ζωντανό στη μνήμη , στα όρια της αληθινής εμπειρίας

  • Ο ονειρευτής έχει την πεποίθηση πως συμμετέχει ενεργά στο όνειρο αντι να βρίσκεται στο συνηθισμένο ρόλο του παθητικού θεατή

  • Ο ονειρευτής έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσει πράξεις της αρεσκίας του

  • Ο ονειρευτής έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει το περιβάλλον και το περιεχόμενο του ονείρου με μία απλή πράξη συγκέντρωσης

  • Ο ονειρευτής έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει το όνειρο με τρόπους που δεν είναι εφικτοί στην εγρήγορση. Μπορεί να αλλάξει την ανατομία του σωματος του, να διαπεράσει στερεά αντικείμενα, να ανυψωθεί , να πετάξει, να τηλεμεταφερθεί σε μακρινούς προορισμούς , να ταξιδέψει σε παρελθοντικά γεγονότα, να συναντήσει αγαπημένα πρόσωπα που δεν είναι πια στη ζωή.

Οι προυποθέσεις

Έτσι όπως δεν μπορείς να μάθεις σε μία μέρα να γράφεις , να διαβάζεις , να οδηγάς και γενικότερα να αναπτύξεις νέα skills με το έτσι θέλω ,  το ίδιο φυσικά ισχύει και με το συνειδητό ονείρεμα.

.

Πρωτού μάθεις μία ξένη γλώσσα το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να έχεις απομνημονεύσει το νέο αλφάβητο. Έτσι λοιπόν πρώτος στόχος είναι η ανάπτυξη ονειρικής μνήμης. Σε αυτό συμβάλει όλο το lifestyle που έχουμε επιλέξει.

1. Περιορίσε ή, ακόμη καλύτερα, εξαλείψε το άγχος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μία πιεστική ζωή δεν βοηθάει καθόλου μα καθόλου στην ανάπτυξη ονειρικής μνήμης.

2. Φροντίσε το κρεβάτι σου να είναι αναπαυτικό και η θερμοκρασία του δωματίου σωστή, δηλαδή ούτε να κρυώνεις αλλά ούτε και να ζεσταίνεσαι.

3. Για έναν καλό ύπνο χρειάζεται να επικρατεί απόλυτη ησυχία. Αυτό σημαίνει μην κοιμάσαι με ανοιχτή τηλεόραση και βγάλε από την πρίζα τις ηλεκτρικές συσκευές που βρίσκονται στο υπνοδωμάτιο.

 

4. Το βραδινό σου πρέπει είναι ελαφρύ και τουλάχιστον 2 ώρες πριν κοιμηθείς.

5. Διαμορφώσε τις κατάλληλες συνθήκες έτσι ώστε το πρωί να ξυπνάς όσο πιο  χαλαρά γίνεται. Είναι το σημαντικότερο κομμάτι στην ανάπτυξη ονειρικής μνήμης.

6. Ξύπνα 10 λεπτά νωρίτερα ωστέ να μην τρέχεις πανικόβλητος να προλάβεις. Τα πρώτα λεπτά αφότου ανοίξεις τα μάτια είναι καθοριστικά. Σημείωσε οτι θυμάσαι απο τα  όνειρα σου . Οσο και αν έχεις την αφοπλιστική σιγουριά πως θα θυμάσαι λεπτομέρειες  κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί. Τα όνειρα εξατμίζονται σαν φτηνές κολώνιες απο τη μνήμη σου συνήθως με το πέρασμα των πρώτων πέντε λεπτών. Εαν σημειώνεις κάθε λεπτομέρεια θα εκπλαγείς με το πόσο περισσότερα θα θυμάσαι απο τις ονειρικές σου περιπέτειες μέσα σε λίγες ημέρες  

Τα οφέλη του συνειδητού ονειρέματος 

Ξεκλείδωσε τη δημιουργικότητα σου !

Ξαναβρές τη χαμένη επαφή με το εσωτερικό παιδί και δώσε boost στην δημιουργικότητα σου. Το συνειδητό ονειρεμα σ αφήνει να καταδυθεί σε ανεξάντλητες πηγές δημιουργικότητας.

 

Το ασυνειδητό σου είναι ικανό να εξομοιώσει κάθε μορφή εμπειρίας . Τα καλά αλλά και ταυτόχρονα κακά νέα είναι πως δεν αποτελεί έναν πιστό υπάκουο ρομποτ αλλά σε κάθε εντολή που του δίνεις στο ονείρεμα , το όνειρο αλληλεπιδρά και αναδιαμορφώνεται συνεχώς.

Η απαλλαγή  απο τα δεσμά της βαρύτητας ήταν και είναι μία πανανθρώπινη επιθυμία βαθιά ριζωμένη στην καρδιά μας.

Το αίσθημα του πετάγματος είναι απελευθερωτικό , δίνει στον ονειρευτή το προνόμιο της υψηλής προοπτικής αλλά και την επιλογή της εξερεύνησης. Ο ονειρευτής μπορεί να νιώσει την μεθυστική αίσθηση του αέρα και τον ίλιγγο της πτήσης. Μπορούν μέσω του ονειρέματος να εξοικειωθούν άτομα με υψοφόβια

Στην ορολογία των lucid dreamers υπάρχει ο όρος conscious unconscious, συνειδητό ασυνείδητο. Αυτό θέλει να δηλώσει πως κατά τη διάρκεια του συνειδητού ονειρέματος το ασυνειδητο δεν έιναι απλά ο εντολοδόχος που πραγματοποιεί κάθε σου επιθυμία χωρις την παραμικρή αλληλεπίδραση! Εαν αποφασίσεις να συνομιλήσεις με την αγαπημένη σου προσωπικότητα να είσαι προετοιμασμένος πως οι απαντήσεις που θα πάρεις δεν θα είναι οι αναμενόμενες. Οι απαντήσεις του ασυνείδητου έχουν ένα μοναδικό τρόπο να προβληματίζουν αλλά και να κινειτοποιούν !

Είτε σε συνειδητο ονείρεμα είτε σε κανονικό μόλις μαθαίνεις μια καινούρια δεξιότητα το ασυνειδητο σου θα συνεχίσει να την εξασκεί και στον ύπνο σου. Όταν έμαθα πόκερ έβλεπα για δεκάδες βράδια συνδιασμούς φύλλων και παρτίδες. Το συνειδητο ονείρεμα σου προσφέρει την δυνατότητα να εξασκήσεις το νεο σου skill όπως ο Νίο στο Μάτριξ. Υπάρχει η εκπληκτική περίπτωση του Ινδού  Srinivasa Ramanujan , η ζωή του οποίου γυρίστηκε και ταινία ο οποίος χωρίς καμία ιδιαίτερη μαθηματική γνώση έλυνε περίπλοκες μαθηματικές εξισώσεις στα όνειρα του. Αρκετά θεωρήματα του βρήκαν εφαρμογή στην πρόβλεψη της συμπεριφοράς των μαύρων τρυπών. Περισσότερα για την ιδιότυπη περίπτωση του εδώ

Το ελεγχόμενο περιβάλλον του συνειδητού ονείρου αποτελεί τον ιδανικό τόπο για να εξοικοιωθεί κανείς με τα προβλήματα του και τις αδυναμίες του. Αρκετοί ψυχολογοι συμβουλεύουν τους πελάτες τους να εξασκηθούν στη τέχνη του ονειρέματος ώστε να ξεπεράσουν φοβίες ή επαναλαμανόμενους εφιάλτες.

 

Διαβάστε για τις περιπτώσεις στρατιωτών με ptsd ή για ένα κοριτσάκι που ξεπέρασε την τραυματική του εμπειρία απο δάγκωμα σκύλου εδώ 


Oneirogens - Ονειρογόνα

Αν και ελληνική λέξη δεν θα τη συναντήσετε πουθενά στο ελληνικό διαδίκτυο.

 

Χαρακτηρίζει μία ομάδα νόμιμων ουσιών οι οποίες αυξάνουν την ονειρική μνήμη και δημιουργούν με τη χρήση τους συνειδητά όνειρα.

 

Πρόκειται   για ουσίες  φυτικής προέλευσης και δεν έχουν κάποιο ορατό effect στον κόσμο της εγρήγορσης, δηλαδή όσο παραμένουμε ξύπνιοι.

 

Προκαλούν όμως αλλαγές στη βιοχημεία του ονειρευόμενου εγκεφάλου κάτι που αυξάνει τον REM sleep. Έτσι τα όνειρα να έχουν μία πιο ζωντανή και έντονη ποιότητα με αποτέλεσμα να τα θυμόμαστε περισσότερο ή και να τα ελέγχουμε κατά τη διάρκεια τους. Το συχνότερο πρόβλημα που έχουν όσοι προσπαθούν να κατακτήσουν τη δεξιότητα του lucid dreaming είναι πως παρά την εξάσκηση στα reality checks και στις ονειρικές υποβολές το ασυνείδητο τους δεν υπακούει κατά τη διάρκεια ου ονείρου. Κι αυτό γιατί πρόκειται για ένα διαφορετικό κομμάτι ύπαρξης που υπάρχει μέσα στον εγκέφαλο μας και δεν υπακούει αναγκαστικά στα θέλω μας και στους κανόνες της λογικής.

Η σημασία του υπναγωγικού σταδίου

Το υπναγωγικό στάδιο αποτελεί το ενδιάμεσο στάδιο μεταξύ εγρήγορσης και ύπνου. Ο ρυθμός της αναπνοής ανεπαίσθητα χαμηλώνει όπως και η θερμοκρασία του σώματος. ¨Άρχιζεις και αισθάνεσαι πιο χαλαρός και οι σκέψεις σου σιγά σιγά αρχίζουν και ζωντανεύουν περισσότερο. Οι ομιλίες , τα χρώματα , οι ήχοι στην οθόνη του μυαλού σου αρχίζουν και γίνονται πιο έντονα. Είναι η απόλυτα επιτυχημένη μέθοδος του εγκεφάλου σου για να σε υπνωτίζει και να σε αποκοιμίζει. Όσο περισσότερο καταφέρεις και μένεις σε αυτή την ενδιάμεση κατάσταση κάθε βράδι τόσο περισσότερο θα μπορείς να γνωρίζεις και να χειρίζεσαι την ενεργή φαντασία του μυαλού σου. Οι περισσότεροι δεν καταφέρνουν να παραμείνουν στο υπναγωγικό στάδιο παραπάνω απο 2 λεπτά. Εδω βοηθούν τα ονειρογόνα όπως η γαλανταμίνη, αυξάνουν το χρόνο του υπναγωγικού και κάνουν τη μετάβαση απο την εγρήγορση στον ύπνο πιο ελεγχόμενη , αφού ένα κομμάτι της εγρήγορσης παραμένει ενεργό και όταν αρχίσει το όνειρο.

Μελατονίνη

No.1 βιολογικό ονειρογόνο του οργανισμού μας είναι μία ουσία που παράγεται στην επίφυση, η γνωστή στους περισσότερους απο εμάς μελατονίνη.

 

Πριν δύο χρόνια η αλήθεια ειναι πως δεν τη γνώριζε κανείς, ωστόσο χάρη στην αποτελεσματικότητα της κατά της αυπνίας καθώς και τις αντιοξειδωτικές ιδιότητες της αποτελεί ένα συμπλήρωμα που γνωρίζει κατακόρυφη άνοδο.

 

Bέβαια να πούμε πως η μελατονίνη είναι μία χημική καινοτομία της Γαίας καθώς συναντάται παντού στη φύση, είναι υπεύθυνη για τον βιολογικό κύκλο της εναλλαγής φωτός και σκοταδιού τόσο στα φυτά όσο και στα ζώα.

Για δεκαετίες οι άνθρωποι καταναλώναν τοξικότατες βενζοδιαζεπίνες για να κοιμηθούν( βλέπε ζαναξ κτλπ ) οι οποίες πέρα απο τη βλαπτική τους χημεία κτιζουν και πολύ γρήγορα ανοχή με αποτέλεσμα να πρέπει να ανεβάζεις συνεχώς τη δοσολογία.

Η δοσολογία της μελατονίνης τόσο για ύπνο όσο και για την ονειρογόνο δράση της κυμαίνεται απο 1mg εως 2mg. Να τονίστει πως δεν έχει όφελος η παραπάνω δοσολογία. .

Lifehack : Η παραγωγή μελατονίνης από την επίφυση παρεμποδίζεται από το φως, ιδίως το κυανό (γαλάζιο) φως, που προσπίπτει στον αμφιβληστροειδή χιτώνα του ματιού και επάγεται από το σκοτάδι. Η έναρξη της εκκρίσεώς της κάθε βράδι αποκαλείται dim-light melatonin onset (DLMO).

Μέχρι τον εικοστό αιώνα οι άνθρωποι που ζούσαν στην εύκρατη ζώνη της Γης δέχονταν λιγότερες ώρες φωτός από τον γαλάζιο ουρανό της ημέρας (έστω και όσο περνά μέσα από τα σύννεφα) κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Οι φωτιές τους έδιναν κυρίως κίτρινο φως. Στον εικοστό αιώνα οι λαμπτήρες πυρακτώσεως που κυρίως χρησιμοποιούνταν για φωτισμό παρήγαγαν επίσης σχετικώς λίγο κυανό φως.

Στην εποχή των smart phones και των laptops όμως το κυανό φως ρέει άφθονο προς τους οπτικούς μας αισθητήρες κάτι που μειώνει την συγκέντρωση μελατονίνης στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα να δυσκολέυει η διαδικασία του ύπνουσε αρκετά άτομα .

 

Υπάρχουν όμως πλέον προγράμματα που μπλοκάρουν την κυανή φωτεινότητα απο τις οθόνες μας χωρίς φυσικά να μειώνεται η ευκρίνεια τους . Υπάρχουν αρκετά προγράμματα που μπορείς να κατεβάσεις όπως το F.Lux

Μπλε φως, είτε απο ηλεκτρονικές οθόνες είτε απο τον ουρανό αποτελεί τον δήμιο της μελατονίνης


Γαλανταμίνη - Galantamine

Πρόκειται για τη δραστική ουσία που βρίσκεται σε αρκετά φυτά στη φύση , κυρίως γνωστά υπο την ονομασία Galanthus snowdrop. Συναντάται και στα δικά μας βουνά , η ελληνική του ονομασία είναι Γαλανθός ο χιονώδης , προφανώς για το πολύ όμορφο λευκό χρώμα του. Η πρώτη του αναφορά βρίσκεται σε ένα απο τα πρώτα λογοτεχνικά κείμενα της ανθρωπότητας στα ομηρικά έπη , όπου ο Οδυσσέας το καταναλώνει για να προστατευτεί απο τα ξόρκια της Κίρκης.

 

Η γαλανταμίνη έχει αρκετές νοοτροπικές ιδιότητες ( νοοτροπικό τι είναι πάλι αυτό ;) ,αυξάνει τις γνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου και ειδικότερα ότι έχει σχέση με τη μνήμη. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στα άτομα που πάσχουν απο μνημονική έκπτωση καθώς και βοηθά ιδιαίτερα σε άτομα που βρίσκονται στα πρώτα στάδια του  αλτζχαιμερ. Όσον αφορά το ονείρεμα αυξάνει την περίοδο του REM sleep και μειώνει τον βαρύ ύπνο του norem sleep για αυτό καλό ειναι να λαμβάνεται μετά τις 4 πρώτες ώρες ύπνου και οχι πριν. Το γεγονός οτι κόβει τον norem , είναι αυτό που βοηθά ιδιαίτερα , καθώς ο ονειροναύτης όταν την πάρει γνωρίζει πως απο το υπναγωγικό στάδιο θα πέσει κατευθείαν σε ονείρεμα REM , κάτι που είναι καθοριστικό στο να πάρεις τα ηνία του ονείρου.

Υποστηρίξε τη σελίδα!

Επιστροφή